FANDOM

Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Stranger Things Wiki rozbudowując ją!

Rozdział pierwszy: Zniknięcie Willa Byersa” – pierwszy odcinek pierwszego sezonu serialu „Stranger Things”.

Został napisany i wyreżyserowany przez Matta i Rossa Dufferów. Jego premiera odbyła się 15 lipca 2016 roku na platformie Netflix.

Streszczenie

Wracając od kolegi, Will zauważa coś przerażającego. Pobliskie laboratorium rządowe skrywa złowrogą tajemnicę.

Fabuła

6 listopada 1983 roku. Hawkins w stanie Indiana...

S01E01 Elevator scientist dies

Coś morduje naukowca w windzie.

Na niższych poziomach Narodowego Laboratorium w Hawkins, naukowiec biegnie ciemnym korytarzem, aż dociera do windy, którą próbuje otworzyć, gorączkowo naciskając przyciski na panelu. Kiedy winda zjawia się na piętrze, mężczyzna wchodzi do środka i odczuwa ulgę, ale nagle słyszy niepokojące dźwięki wydawane przez coś nad nim. Przerażenie wypełnia twarz mężczyzny. Gdy drzwi się zamykają, naukowiec zostaje gwałtownie wciągnięty do góry.

Obsada

Główne role

Drugoplanowe role

Gościnne role

Muzyka

Ścieżka dźwiękowa

Muzyka z serialu

Produkcja

Main.png Osobny artykuł: „Montauk

Pierwowzorem „Zniknięcia Willa Byersa” był scenariusz do „MontaukMatta i Rossa Dufferów. Mimo że serial został ostatecznie nazwany „Stranger Things”, a scenariusz pilotażowego odcinka został przepisany, w produkcie końcowym można zobaczyć sceny niemal identyczne, co w oryginalnym scenariuszu.

Ciekawostki

Błędy

  • Gdy Mike, Dustin i Lucas podchodzą do pana Clarke’a pod koniec zajęć, aby zapytać o zestaw Heathkit, w tle widoczna jest tablica z układem okresowym pierwiastków. Co najmniej 6 pierwiastków widocznych na niej zostało odkrytych dopiero po 1984 roku, a większość w latach 90. XX wieku.
  • Zestaw słuchawkowy, którego grupa używa wraz z zestawem Heathkit, posiada oznaczenie CE, które nie zostało opracowane do 1985 roku.

Odniesienia kulturowe

Wkrótce.[1]

Galeria

Linki zewnętrzne

Przypisy

Zobacz też

„Stranger Things” – sezon pierwszy

1. „Zniknięcie Willa Byersa
2. „Dziwadło na Maple Street
3. „Wśród nocnej ciszy
4. „Ciało

5. „Pchła i akrobata
6. „Potwór
7. „Wanna
8. „Druga strona

Stranger Things Title Card