FANDOM

Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Stranger Things Wiki rozbudowując ją!

Sezon pierwszy – pierwszy sezon serialu „Stranger Things”, składający się z ośmiu odcinków liczących około 45 minut. Sezon swoją premierę miał na platformie Netflix 15 lipca 2016 roku.

Opis

Dziwne rzeczy dzieją się w Hawkins w stanie Indiana — znika młody chłopak, a pojawia się dziewczynka o niesamowitych mocach.

Obsada

Główne role

Drugoplanowe role

Odcinki

Zdjęcie Tytuł odcinka Numer odcinka Premiera
S01E01 Demogorgon D&D Figurine Zniknięcie Willa Byersa
„The Vanishing of Will Byers”
1. 15 lipca 2016
Wracając od kolegi, Will zauważa coś przerażającego. Pobliskie laboratorium rządowe skrywa złowrogą tajemnicę.
S01E02 El tries to explain the Upside Down Dziwadło na Maple Street
„The Weirdo on Maple Street”
2. 15 lipca 2016
Lucas, Mike i Dustin próbują skłonić napotkaną w lesie dziewczynę do mówienia. Hopper pyta zmartwioną Joyce o niepokojącą rozmowę telefoniczną.
S01E03 Joyce talks with Will through lights Wśród nocnej ciszy
„Holly, Jolly”
3. 15 lipca 2016
Zaniepokojona Nancy szuka Barb i poznaje zamiary Jonathana. Joyce jest przekonana, że Will próbuje z nią porozmawiać.
S01E04 Kids tries to communicate with Will Ciało
„The Body”
4. 15 lipca 2016
Joyce nie wierzy w śmierć Willa i próbuje skontaktować się z synem. Jedenastka przechodzi metamorfozę pod okiem chłopców. Nancy i Jonathan zawiązują niezwykły sojusz.
S01E05 Eleven in Sensory Deprivation Tank Pchła i akrobata
„The Flea and the Acrobat”
5. 15 lipca 2016
Hopper włamuje się do laboratorium, a Nancy i Jonathan stawiają czoła temu, co zabrało Willa. Chłopcy pytają pana Clarke’a, jak dostać się do innego wymiaru.
S01E06 Nancy hiding from the Monster Potwór
„The Monster”
6. 15 lipca 2016
Zrozpaczony Jonathan szuka Nancy w ciemności, ale nie tylko on chce ją tam odnaleźć. Hopper i Joyce odkrywają prawdę o eksperymentach prowadzonych w laboratorium.
S01E07 Joyce consoles El Wanna
„The Bathtub”
7. 15 lipca 2016
Jedenastka próbuje dotrzeć do Willa, a Lucas ostrzega pozostałych o zbliżającym się niebezpieczeństwie. Nancy i Jonathan pokazują policji zdobyte materiały.
S01E08 Eleven versus Demogorgon Druga strona
„The Upside Down”
8. 15 lipca 2016
Dr Brenner przesłuchuje Hoppera i Joyce, a chłopcy wraz z Jedenastką czekają na sali gimnastycznej. Nancy i Jonathan przygotowują się do walki.

Rozwój

Koncepcja

Prezentacja oferty

Casting

Produkcja

Filmowanie

Efekty specjalne

Ścieżka dźwiękowa

Post-produkcja

Marketing

Zwiastuny

Wydanie domowe

Przypisy