FANDOM

Joyce Byers to jedna z głównych postaci w pierwszym i drugim sezonie, dość biedna rozwiedziona matka Willa i Jonathana Byersa.

Po tajemniczym zaginięciu Willa, komunikowała się z synem przez lampy i świąteczne światełka. Nigdy nie uwierzyła w jego śmierć, przez co była traktowana jak niezrównoważona psychicznie. Dzięki współpracy z Jimem Hopperem, przyjaciółmi Willa i drugim synem, Jonathanem w końcu udaje jej się rozwikłać zagadkę i przedostać na drugą stronę aby uwolnić chłopca.

Historia Edytuj

Wiemy, że Joyce uczęszczała do liceum razem z Jimem Hopperem i Bobem Newby. Poślubiła Lonniego Byersa, z którym miała dwóch synów - Jonathana i Willa. Jonathan wyznał później, że rodzice musieli się kiedyś kochać, ale "jego przy tym nie było". Po rozwodzie z Lonniem Joyce nie była z nim w przyjaznych stosunkach.

1983 Edytuj

Pewnego ranka, tuż przed wyjściem do pracy Joyce zauważyła, że Willa nie ma w jego pokoju. Zadzwoniła do Karen Wheeler, czy chłopiec został na noc u Mike'a, jednak ta zaprzeczyła. Kobieta natychmiast zgłosiła zaginięcie na policję, jednak Hopper zbył ją twierdząc, że chłopiec się ukrywa albo uciekł do domu ojca.

Kiedy Joyce z Jonathanem przygotowywali plakaty z wizerunkiem Willa, zadzwonił telefon. Kobieta odebrała i chociaż nikt się nie odezwał była pewna, że słyszała oddech syna. Krótko po tym telefon uległ awarii i spalił się. Udała się do sklepu, w którym pracowała. Tam wynegocjowała nowy telefon i dwutygodniową przedpłatę. Telefon zadzwonił ponownie i w końcu udało jej się usłyszeć głos Willa. Niestety, również i tym razem telefon uległ samospaleniu. Wtedy zauważyła, że światła w domu zaczęły dziwnie mrugać, jakby chciały zaprowadzić ją do pokoju syna. Nagle z radia chłopaka zaczęła grać głośna muzyka, a ściana przybrała dziwny kształt, jakby coś próbowało się przez nią przedostać. Przerażona Joyce uciekła do samochodu.

PrzypisyEdytuj

  1. Sezon 1, Rozdział 2 "Dziwadło na Maple Street"