FANDOM

Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Stranger Things Wiki rozbudowując ją!
Stranger Things 3 Title Card
Ten artykuł zawiera spoilery, dotyczące wydarzeń z trzeciego sezonu
serialu „Stranger Things”! Czytasz na własną odpowiedzialność.
James „Jim” Hopper – jeden z głównych protagonistów pierwszego, drugiego i trzeciego sezonu serialu „Stranger Things”.

Biografia

Wczesne życie

1983

1983–1984

1984

1985

Osobowość

Umiejętności

  • Umiejętności bojowe
  • Umiejętności strzeleckie
  • Umiejętności rzemieślnicze
  • Umiejętności medyczne

Relacje

Występy

Ciekawostki

  • Pigułki, które Hopper zażywa na początku serii to Tuinal, popularny lek uspokajający/przeciwlękowy, który przerwano produkować w 1991 roku[4].
  • Hopper pije piwo marki Schiltz.
  • Niebieska bransoletka, którą Hopper nosił wokół prawego nadgarstka to wstążka do włosów jego zmarłej córki Sary. Za każdym razem, gdy się budził, dotykał wstążki, by zawsze pamiętać o córce[5].
    • Po adoptowaniu Jedenastki, Jim przekazał jej bransoletkę, co można zauważyć, gdy dziewczyna przybywa na zimowy bal[6].
  • Osobowość i wygląd Hoppera bazują na postaciach Indiany Jonesa, Hana Solo oraz szeryfa Martina Brody’ego z filmu „Szczęki”.
  • W filmie „Predator” z 1987 roku pierwszy człowiek, którego zabił Predator, nazywał się Jim Hopper.
  • Jim Hopper i Mike Wheeler to jedyne postacie, które pojawią się we wszystkich odcinkach sezonu pierwszego, drugiego i trzeciego.

Galeria

Przypisy

  1. Na podstawie informacji przedstawionych w powieści „Stranger Things: Ciemność nad miastem” można obliczyć wiek Hoppera, ponieważ w lipcu 1977 roku podczas pobytu w Nowym Jorku mężczyzna miał 35 lat.
  2. Adam Christopher (autor). (3 lipca 2019). „Stranger Things: Ciemność nad miastem”. Poradnia K.
  3. Netflix Polska (14 lutego 2020). „Stranger Things 4 | Pozdrowienia z Rosji… | Netflix”. YouTube.
  4. Montauk
  5. Lesley Coffin (3 sierpnia 2016). „Interview: Actor David Harbour Embraces ‘Stranger Things’”. The Young Folks.
  6. Tristan Cooper (3 listopada 2017). „12 Clever Details You Might've Missed in Stranger Things Season 2”. Dorkly.

Zobacz też