FANDOM

Stub Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez użytkownika WindMarine12.
Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. Dopuszcza się edycję drobnych błędów interpunkcyjnych i ortograficznych.
  • W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub użytkownikiem WindMarine12.
  • Na tej stonie nie dokonano edycji od 4165 godzin. Komunikat może być przestarzały lub nie został usunięty przez użytkownika WindMarine12 po dokonaniu zmian.
Disambig Tytuł tej strony odnosi się do większej ilości haseł!
Zobacz artykuł ujednoznaczniający dotyczący artykułów o tej samej nazwie – „Demogorgon (ujednoznacznienie)” / „Potwór (ujednoznacznienie)”.
Demogorgon, znany także jako Potwór – jeden z głównych antagonistów pierwszego sezonu serialu „Stranger Things”.

Demogorgon jest przedstawicielem gatunku drapieżnych istot z równoległego wymiaru, który przedostał się do miasteczka Hawkins w stanie Indiana w listopadzie 1983 roku.

Biografia

Wczesne życie

1983

S01E08 Demogorgon appears in Hawkins Middle School

Demogorgon dostaje się do gimnazjum w Hawkins.

S01E08 Eleven versus Demogorgon

Jedenastka dezintegruje Demogorgona.

Wygląd fizyczny

Demogorgon był wysokim i szczupłym stworzeniem o humanoidalnej posturze i wydłużonych kończynach. Jego głowa pozbawiona była jakichkolwiek rysów twarzy, dopóki bestia nie rozwinęła pięciu płatów pokrytych wieloma ostrymi zębami, które zakrywały duże usta. Dłonie i stopy Demogorgona zakończone były pazurami. Jego skóra była śluzowata.

Gdy Nancy, Jonathan i Steve podpalili Demogorgona, ciało potwora pokryte zostało licznymi oparzeniami[2].

Fizyczną obecność Demogorgona często poprzedzało gardłowe warczenie i pomruki.

Tryb życia

Umiejętności

Moce

  • Zwiększona siła
  • Zwiększona wytrzymałość – Demogorgon potrafi wytrzymać strzały z pistoletu, uderzenia z broni białej, jak i podpalenia.
  • Manipulacja portalami
    • Podróżowanie międzywymiarowe
  • Wykrywanie krwi – Demogorgon może wykryć obecność człowieka tylko wtedy, kiedy poczuje ludzką krew, np. kiedy się takowa osoba zrani.
  • Czynnik gojący
  • Telekineza

Występy

Informacje zakulisowe

Koncepcja i projekt postaci

Produkcja

Ciekawostki

Galeria

Przypisy

  1. Geoff Berkshire (18 lipca 2016). „‘Stranger Things’ Finale: Duffer Brothers Talk Cliffhangers, Death and Season 2”. Variety. – Matt i Ross Dufferowie potwierdzili w wywiadzie, że Demogorgon został zabity, mówiąc „Obviously something happened to her when she destroyed and killed that monster” (pol. „Z całą pewnością coś się stało z [Jedenastką], gdy zniszczyła i zabiła tego potwora”).
  2. Paul Dichter, Matt Duffer, Ross Duffer (scenariusz) & Matt Duffer, Ross Duffer (reżyseria). (15 lipca 2016). „Druga strona”. „Stranger Things”. Sezon 1. Odcinek 8. Netflix.

Zobacz też